© 2019 by Studio Luz

  • Volg Studio Luz op Facebook
  • Volg Studio Luz op Instagram
  • Black Pinterest Icon

Coffeewriter

ontwerp logo & huisstijl

Studio Luz zocht en vond het nieuwe logo van Coffeewriter, een startende freelance copywriter die zijn inspiratie en drive haalt uit talloze koppen koffie. 

Ook Studio Luz is niet vies van koffie, wat het overleg en de zoektocht een stuk gemakkelijker maakte. 

De tweede gedeelde voorliefde, typografie, was ook een pijler om een stevig logo op te bouwen. De keuze om de nadruk te leggen op letters en de vorm ervan drong zich al snel op. De eerste letter van Coffeewriter, C, vormt in onze ogen de basis: een strakke lijn die doet denken aan een kopje. Dat gevoel wordt nog versterkt door de subtiele rechte lijn die zowel een oor van een kop als de opgedrongen leesrichting kan voorstellen. 

Een tweede kop koffie zorgde net als bij Coffeewriter voor nog meer inspiratie. De nadruk moest komen te liggen op het schrijven en niet op de koffie. Dat doel werd bereikt door de W een drieledige functie te geven. Natuurlijk is het eerst en vooral de W van ‘writer’, het tweede woorddeel van de samenstelling ‘coffeewriter’. Maar tegelijk maakt het een verbinding met koffie door illustratief geurige damp te evoceren. 

In het geanimeerde logo versterken we bovendien het fysieke schrijverschap door de W in een schrijfbeweging op te nemen. 

Wie net als wij zin gekregen heeft in een verse kop koffie en schrijfsels die daaruit voortvloeien, kan een kijkje nemen op coffeewriter.be.